Hjemmesiden er tilbage igen!

Hjælp til brug af hjemmesiden. Forslag og ønsker, ris & ros fra brugerne.

Hjemmesiden er tilbage igen!

Indlægaf pboedker skrevet 25. jun 2008, 00:45

Så er hjemmesiden igen tilbage, efter vi blev hacket 20. maj. :D

Det har taget lidt tid at få siden på plads igen, for ting har det tit med at tage længere tid end man lige går og tror. Men vejret har jo været godt, og så har vi jo kunnet køre i bilerne i mellemtiden :wink:

Den korte forklaring:
Denne gang var vores backup komplet, plus hackerangrebet var ikke så alvorligt som sidst, så vi har ikke mistet nogle data. Dvs. at I burde kunne logge på siden med det brugernavn og password, som I brugte sidst, ligesom alle emner og beskeder stadig burde være der.

Den lange forklaring:
Vores hjemmeside baserede sig på et standard-forum (phpbb2), og selv om jeg løbende har holdt det opdateret med sikkerheds-rettelser, så var udviklingen på det i realiteten stoppet. Eftersom nogle hackere nu har fundet en smutvej ind i systemet, synes jeg ikke der var nogen anden udvej end at opgradere til nyeste version af forum'et (phpbb3).
Heldigvis kunne phpbb3 overtage og konvertere databasen fra phpbb2, men fordi vores hjemmeside havde en del ekstra modifikationer som (endnu?) ikke findes til phpbb3, ser hjemmesiden noget anderledes ud end den gjorde før. Men altså, den virker på ca. samme måde, så jeg håber I bærer over med det indtil jeg får den rettet til.

De vigtigste forskelle er :
* Kalenderen: Den er skjult, indtil vi finder ud af, hvordan vi opretter emner med en dato på.
* Fotoalbum: Findes ikke i phpbb3. Men filerne har vi stadig...
* Layoutet: Alt det grøn/gule var mine rettelser. Jeg skal have rettet det samme på denne version.

Ja, der er sikkert flere forskelle, som jeg ikke har opdaget endnu. Jeg synes det er vigtigere, at hjemmesiden kommer i gang igen, foreløbig på 3 cylindre, og så må den sidste komme med efterhånden.
Peter Bødker
Lotus Europa Special :D
Brugeravatar
pboedker
Superbruger
Superbruger
 
Indlæg: 317
Tilmeldt: 19. dec 2005, 02:29
Geografisk sted: Herning
Medlemsnummer: 167

Re: Hjemmesiden er tilbage igen!

Indlægaf NielsF skrevet 25. jun 2008, 22:09

Dejligt, at vi er oppe igen,
tak for indsatsen
mvh niels peter
Brugeravatar
NielsF
Aktiv bruger
Aktiv bruger
 
Indlæg: 33
Tilmeldt: 13. sep 2007, 16:43
Geografisk sted: Vanløse
Medlemsnummer: 0

Re: Hjemmesiden er tilbage igen!

Indlægaf bsn@waow.dk skrevet 25. jun 2008, 23:37

uanset div mangler så er det bare kanon vi er oppe igen, det skal nok blive godt igen, takker for insatsen.
MvH

Bo Nielsen #485

If in doubt....... GO Flat out!

Lotus 7 S2 1962
CATERHAM SUPERLIGHT R 2002
Brugeravatar
bsn@waow.dk
Hyppig bruger
Hyppig bruger
 
Indlæg: 109
Tilmeldt: 18. feb 2007, 10:21
Geografisk sted: Haderslev
Medlemsnummer: 485

Re: Hjemmesiden er tilbage igen!

Indlægaf Ulrik Steen Hansen skrevet 27. jun 2008, 16:57

Tak, tak, tak

Jeg har ikke fået mit fix i meget lang tid, så du er med i min aftenbøn Peter
Mvh
Ulrik Steen Hansen

- Lotus Seven S2 '64 -
Brugeravatar
Ulrik Steen Hansen
Aktiv bruger
Aktiv bruger
 
Indlæg: 59
Tilmeldt: 3. maj 2006, 17:35
Geografisk sted: Århus


Tilbage til Hjemmesiden

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 1 gæst

cron