Et lille pift til hjemmesiden...

Hjælp til brug af hjemmesiden. Forslag og ønsker, ris & ros fra brugerne.

Et lille pift til hjemmesiden...

Indlægaf pboedker skrevet 23. jun 2006, 12:04

Som nogen måske har bemærket, har vi på vores hjemmeside et LKD-logo øverst til venstre. Det logo går igen på alle siderne. Til højre for logoet er der et stort gult, kedeligt område.
Citat: "Vi skal have nogen flere billeder af Lotus'er på den hjemmeside. Det ligner jo nærmest en hjemmeside for et revisionsfirma". (Tilsæt selv Lollandsk accent) :shock:

Vores forum har indbygget en mulighed for at lægge et billede i det område, og at opdatere billedet for hver gang brugeren skifter side. Den mulighed kunne jeg tænke mig at vi anvendte til følgende tre ting:
1. Skiftende Lotus-grafik, for generelt at pifte lidt op på udseendet.
2. Reklamer (vi havde faktisk et par stykker på sidste år)
3. Meddelelser til klubmedlemmerne. F.eks. når et klubtræf eller en deadline nærmer sig.


:?: Kan I ikke hjælpe med til at få lagt lidt liv ind på siden i form af skiftende grafik?
Der må da være nogen der har et eller flere passende Lotusbilleder, og/eller mulighed for at redigere billeder og få det til at se godt ud samtidig.

Jeg skal nok tage mig af at lægge billedet ind, prioritere det i forhold til de andre, vælge hvilke brugere det skal vises for, o.s.v.
Du skal bare sende det/dem til mail@lotusklub.dk.


Eksempler på andre hjemmesiders grafik:
www.hms.dk
www.ccm.dk
www.sportscarevent.dk
o.s.v., o.s.v.

Krav til billede:
Bredde: 250-800 pixels
Højde: 30-130 pixels
Filformat: .jpg eller .gif
Filstørrelse: Ikke for stort. Det er vigtigt, da der vises/loades et nyt billede hver gang brugeren skifter side, og det skulle helst ikke ødelægge performance. Så komprimer det gerne hvis ikke opløsningen går fløjten derved.
Sidst rettet af pboedker 30. dec 2006, 16:45, rettet i alt 2 gange.
Peter Bødker
Lotus Europa Special :D
Brugeravatar
pboedker
Superbruger
Superbruger
 
Indlæg: 317
Tilmeldt: 19. dec 2005, 02:29
Geografisk sted: Herning
Medlemsnummer: 167

Indlægaf jenbo skrevet 23. jun 2006, 13:29

Hvorfor ikke (bl.a.) tage skiftende billeder fra vort fotoalbum som det der er nede t.v. på forsiden?
/leo
Leo
Lotus Seven S2 1500 PRE-XF 1961

Einstein: "Nothing happens before something moves"
Brugeravatar
jenbo
Superbruger
Superbruger
 
Indlæg: 428
Tilmeldt: 20. jan 2006, 12:10
Geografisk sted: Bagsværd
Medlemsnummer: 245

Indlægaf pboedker skrevet 23. jun 2006, 13:57

Ja, det er en god ide, og det regnede jeg også med at kigge på, sådan bare for at komme i gang.

Det er desværre ikke muligt, blot at pege ned i fotoalbumfilerne, så der skal under alle omstændigheder laves lidt fodarbejde, for at gøre det.

Jeg lægger lige et par stykker på, bare for testens skyld. Så kan I se, hvordan det virker. 8)

For resten skal jeg lige nævne, at der kan tilføjes et link på billedet, så man dirigeres videre til f.eks. den side man reklamerer for, eller andetsteds på vores egen side, eller...
Peter Bødker
Lotus Europa Special :D
Brugeravatar
pboedker
Superbruger
Superbruger
 
Indlæg: 317
Tilmeldt: 19. dec 2005, 02:29
Geografisk sted: Herning
Medlemsnummer: 167


Tilbage til Hjemmesiden

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 2 gæster

cron