Forum er kun for klubmedlemmer…

Hjælp til brug af hjemmesiden. Forslag og ønsker, ris & ros fra brugerne.

Forum er kun for klubmedlemmer…

Indlægaf everex skrevet 17. apr 2016, 13:56

Hej Alle,

Jeg forstår ikke helt, hvorfor dette forum er så ekskluderende for ikke klubmedlemmer – jeg mener, man er blevet forumbruger, men så alligevel ikke…

På den anden side forstår jeg selvfølgeligt godt at klubben ønsker at tilbyde de betalende medlemmer noget for deres penge – men måske det burde være i form af klubbens øvrige aktiviteter?

Jeg syntes det er dumt og ærgerligt at man er så ekskluderende i sin tilgang til alle med medlemsnummer 0 (alle os der ikke er klubmedlemmer). Det ser oven i købet ud til, at LKD er ved at lukke sig endnu mere om sig selv, ved at fjerne endnu flere emnegrupper fra den del af forum, som medlemsnummer 0’erer har adgang til – og jo jeg kender standard svaret, ”du kan jo bare melde dig ind”!

Umiddelbart ser det ud til, at flertallet af tilmeldte brugere i forummet ikke er klubmedlemmer (hvis man kan stole på de tal der er oplyst på siden, så er der ca. 900 forumbrugere, hvor af kun ca. 240 er klubmedlemmer). Og jeg vil garantere at flertallet af de 660 forumbrugere (med nr.0), aldrig er aktive og måske kun kommer ganske få gange.

Se på det sådan her: Når man opsøger LKD, så er man som udgangspunkt 100% uvidende om hvad og hvordan det hele foregår. Man starter så med at melde sig ind i forum, men oplever så at det er en super ærgerlig omgang ingenting… næsten ingen forumaktivitet, meget få emnegrupper og i øvrigt mega bøvlet at finde rundt i.
Jeg vil næsten garantere at 80% eller mere af dem der har meldt sig til som forumbrugere (nr.0), aldrig har fattet, at der er en stor del af forummet de ikke kan se, fordi de ikke er klubmedlemmer – og man får så en opfattelse af at klubbens forum kun er hvad man ser – hvilket vel er naturligt, da man jo har opfattelsen af at være ”forumbruger”.
Jeg vil derfor påstå, at langt de fleste af dem der har meldt sig ind som forumbruger (nr.0), aldrig har været aktive og formodentligt kun har været logget på enkelte gange, for så aldrig at komme tilbage
Det er som udgangspunkt ikke noget godt springbræt i forhold til at melde sig ind i klubben eller at gøre siden levende.

Jeg ved naturligvis ikke hvorfor tingene er som de er, og som det jo tit er, så ligger der sikkert nogle kloge overvejelser bag dette – men set udefra, så virker det ikke særligt imødekommende.

Jeg ved at dette er på kanten af at være lige frækt nok, men hvis der er nogle ”medlemsnummer 0’ere” som bare har lyst til at skrive lidt løst og fast med andre Lotus tosser, eller dele nogle billeder, videoer, gode råd eller sælge et eller andet, så er der nu en Facebook gruppe der heder Lotus entusiaster DK: https://www.facebook.com/groups/1073820965973934/ - alle er velkomne... (også jer med et medlemsnummer der ikke er 0) ;-)

Ses på landevejene - kør pænt...
Mvh
Helge

Billede
Brugeravatar
everex
Ny bruger
Ny bruger
 
Indlæg: 20
Tilmeldt: 23. jun 2015, 10:30
Medlemsnummer: 0

Re: Forum er kun for klubmedlemmer…

Indlægaf LasseNielsen skrevet 17. apr 2016, 18:20

Hej Everex

Jeg tror du er en ener, eller om ikke andet en meget lille gruppe. Som ejer en Lotus, men ikke er og/eller ikke ønsker at være medlem(nogle gange får man også bare en uheldig start, men der er faktisk få som bærer nag)

Vi er få i DK som ejer en Lotus, så i de 600 eller 900 forum brugere, er der ret mange useriøse dagdrømmere imellem(min helt eget vurdering), og dem ser jeg ikke noget problem I ikke får listet alle afgiftsvurderinger eller andet "hemmeligt". Dem som ønsker at vide mere bliver medlem eller møder op hos en hjælpsom Lotus ejer, og får en god historie og bliver næsten helt sikkert hjulpet videre med sin Lotus drøm, så den kan blive til virkelighed.

Jeg har været med i en 5-6år nu, og jeg kan ikke tænke på en bilklub jeg har været med i, som har været mere fordelagtigt økonomisk(trackday, sommerfester, mm). Plus der er nogle rigtig rare og flinke folk, som gerne hjælper både nuværende og kommende Lotus ejere. Fantastisk klub!

Jeg tror ikke der er noget mål med at få flere medlemer, men at få samlet folk som brænder for mærket. Så på den måde giver det god mening at der skal arbejdes lidt for at komme med i "hulen"

Hvis du skulle have lyst til at snakke om Lotus eller hvor god "hulen" er, er du velkommen til at kontakte mig, du er også velkommen til en røverhistorie i min garage på østfyn.

Facebook grupper har været debateret før, uden den store opbakning i klubben, men det står jo frit for at lave en som du har gjort.

God søndag

/Lasse Nielsen
Mobil: 20128594
/Lasse
BilledeBillede
Brugeravatar
LasseNielsen
Superbruger
Superbruger
 
Indlæg: 238
Tilmeldt: 27. jan 2010, 13:17
Geografisk sted: Fyn
Medlemsnummer: 583

Re: Forum er kun for klubmedlemmer…

Indlægaf Kasper skrevet 17. apr 2016, 20:36

LasseNielsen skrev:Hvis du skulle have lyst til at snakke om Lotus eller hvor god "hulen" er, er du velkommen til at kontakte mig, du er også velkommen til en røverhistorie i min garage på østfyn.

God søndag

/Lasse Nielsen

+1 (dvs Østjylland for mit vedkommende) - du har min mailadresse fra tidligere korrespondance.

Mvh,
Kasper
Brugeravatar
Kasper
Superbruger
Superbruger
 
Indlæg: 544
Tilmeldt: 30. jul 2006, 16:21
Geografisk sted: Aarhus
Medlemsnummer: 660

Re: Forum er kun for klubmedlemmer…

Indlægaf everex skrevet 17. apr 2016, 21:52

Hej Lasse,
Jeg tror du misforstår mig.
Grundlæggende har jeg intet imod ideen om at være medlem af Lotus klubben - og Jeg bære heller ikke nag…
Jeg syntes bare det er ærgerligt at forummet og klubbens side virker støvet, ekskluderende, MEGA bøvlet og generelt meget lidt indbydende (måske hvis man har været medlem i årevis, at det hele virker super intuitivt og naturligt). Jeg syntes også det er lidt frastødende at man foregøgler folk at de bliver brugere i et forum, uden reelt at blive det.
Det tog mig faktisk noget tid, overhovedet at forstå det der med at man som forumbruger ikke er ”rigtig” forumbruger. Jeg syntes også det er bøvlet at inkluderer billeder i indlæg og i det hele taget virker det som om det er en platform fra engang i 90’erne. Man føler sgu’ lidt man er ankommet lidt sent til en fest der har været i gang MEGET længe.

Jeg ved sku' ikke hvad det er, måske jeg bare er en ener, lidt små tosset eller bare uheldig – men jeg har faktisk lige forsøgt at melde mig ind i klubben, ved at udfylde den formular klubben har… men når man så trykker send, så får man bare et eller andet mærkeligt skærmbillede der mest af alt ligner statisk støj på et gammelt tv – ikke noget med ”din ansøgning er modtaget”, eller ”tak for at melde dig ind”, eventuelt efterfulgt at en forklaring på hvordan man indbetaler sit kontingent… nej bare flere åbne spørgsmål – hvad nu?
I øvrigt ved jeg ikke hvorfor dem der ”kun” dagdrømmer om en Lotus, ikke skal være velkommen – måske det en eller anden dag, er en af dem der skal være den ”nye” ejer af min eller din bil, når vi en dag vil sælge og ha’ noget andet.
OK, måske en enkelt emne gruppe ”kun for klubmedlemmer” vil være OK – men det er jo ikke sådan det er, tværtimod… Hvorfor er f.eks. køb og salg foreholdt medlemmer? – vil i kun sælge til andre medlemmer, eller??

P.s. Jeg er faktisk ikke et sekund i tvivl om, at klubbens medlemmer er nogle super dejlige mennesker (folk med go’ smag for biler kan umuligt være helt skidt ;-)), men hvorfor holde det så hemmeligt for dem som ikke er medlemmer? – jeg forstår det ikke?
Mvh
Helge

Billede
Brugeravatar
everex
Ny bruger
Ny bruger
 
Indlæg: 20
Tilmeldt: 23. jun 2015, 10:30
Medlemsnummer: 0

Re: Forum er kun for klubmedlemmer…

Indlægaf Erik skrevet 18. apr 2016, 21:59

Hej
Husk lige på at klubben drives ved frivilligt arbejde af nogle ildsjæle som bruger deres fritid på at designe og vedligeholde bla. hjemmesiden. Det er ikke en virksomhed, så lidt tålmodighed med funktioner her og der vil nok være fint.
Og generelt er min holdning i øvrigt at hvis folk ikke vil ofre det beskedne beløb det koster at være medlem af klubben så skal de ikke have adgang til hjemmesiden, måske lige undtaget køb/salg og en info side der fortæller om hvordan de kan blive medlemmer.
Hilsen
Erik
Brugeravatar
Erik
Superbruger
Superbruger
 
Indlæg: 269
Tilmeldt: 20. jan 2006, 17:46
Geografisk sted: Charlottenlund
Medlemsnummer: 104

Re: Forum er kun for klubmedlemmer…

Indlægaf everex skrevet 18. apr 2016, 22:58

Hej Erik,

Ja, du har naturligvis ret. Selvfølgeligt er det vigtigt at huske at der er tale om frivilligt arbejde – og det er jo altid meget beundringsværdigt når folk gider bruge deres fritid for fællesskabet. Og det støvede og bøvlede ved siden er sandsynligvis alene platformens skyld og ikke dem der administrerer den – men bøvlet og støvet er den sgu’.

Jeg er sådan set heller ikke uenig med dig i, at man sagtens kan begrænse sidens og forummets indhold, til et absolut minimum for dem der ikke er klubmedlemmer – men så tror jeg bare det er meget vigtigt, at gøre tydeligt opmærksom på at det forholder sig sådan når folk bliver forumbruger. For ellers er det jo man risikere at efterlade folk med den opfattelse, at der bare ikke er mere at komme efter.

Men personligt er det dog stadig min opfattelse, at man bedst skaber interesse for bilerne ved at være så åben som muligt – og jeg har altså stadig svært ved at forstå hvorfor det skal være så hemmeligt (måske med nogle meget få undtagelser).

Jeg tænker at, ligesom det er fedt, når folk komme og spørg til ens bil når man eks. er på havnen i Roskilde (har ikke været der med min Lotus endnu, men var der en del med min Porsche), ligeså fedt er det vel hvis folk stiller de samme spørgsmål i forum - også selvom de ikke er medlemmer eller har en Lotus (endnu).

P.s. Jeg har meldt mig ind... venter blot på at min profil bliver opdateret.
Mvh
Helge

Billede
Brugeravatar
everex
Ny bruger
Ny bruger
 
Indlæg: 20
Tilmeldt: 23. jun 2015, 10:30
Medlemsnummer: 0


Tilbage til Hjemmesiden

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 2 gæster

cron