Hjemmesiden har været lidt ustabil

Hjælp til brug af hjemmesiden. Forslag og ønsker, ris & ros fra brugerne.

Hjemmesiden har været lidt ustabil

Indlægaf pboedker skrevet 19. mar 2007, 14:19

Jeg har fået meldinger om, at hjemmesiden ikke var hjemme søndag aften (18. marts), og det er også ganske rigtigt. Her er forklaringen fra vores udbyder:

"Der har været knas med den i nat, det er helt korrekt. Vi har haft problemer fra kl. 22 og indtil kl. ca. 5 til morgen, og igen kortvarigt hér kl. 10.10-10.25 - vi arbejder på at løse problemerne og forebygge at det sker igen.

Vi havde desværre også et kortvarigt udfald i sidste uge, ca. 30 minutter hvor systemet var off-line ifm. noget opdatering af systemet der gik i ged. Der har desuden været problemer med TDC's routing til servercenteret (hører jeg fra TDC-kunder) det meste af en formiddag - vi holder øje med det det bedste vi kan.

Håber ikke at udfaldende har forårsaget problemer, og jeg håber at vi har det under kontrol igen på nuværende tidspunkt så vi igen kan holde vores fine statistikker fra januar og februar på over 99,9% oppetid."
Sidst rettet af pboedker 27. mar 2007, 12:57, rettet i alt 1 gang.
Peter Bødker
Lotus Europa Special :D
Brugeravatar
pboedker
Superbruger
Superbruger
 
Indlæg: 317
Tilmeldt: 19. dec 2005, 02:29
Geografisk sted: Herning
Medlemsnummer: 167

Indlægaf jenbo skrevet 19. mar 2007, 17:13

vi har det under kontrol igen på nuværende tidspunkt så vi igen kan holde vores fine statistikker fra januar og februar på over 99,9% oppetid.

Bare de ikke lover over 100%, for så bliver jeg i hvert fald skeptisk.
Leo
Lotus Seven S2 1500 PRE-XF 1961

Einstein: "Nothing happens before something moves"
Brugeravatar
jenbo
Superbruger
Superbruger
 
Indlæg: 428
Tilmeldt: 20. jan 2006, 12:10
Geografisk sted: Bagsværd
Medlemsnummer: 245

Indlægaf Tue Hodal skrevet 19. mar 2007, 22:01

Jeg vil nu sige at hjemmesiden stort set altid virker, tak for det Peter. Flot stykke arbejde.
Brugeravatar
Tue Hodal
Hyppig bruger
Hyppig bruger
 
Indlæg: 195
Tilmeldt: 30. mar 2006, 11:20
Geografisk sted: Frederiksberg
Medlemsnummer: 379

Indlægaf pboedker skrevet 27. mar 2007, 12:55

Mandag morgen (26. marts) var der knas med hjemmesiden igen. Det bliver vist sværere og sværere at nå over de 100% i oppe-tid... :wink:

Nå, jeg synes nu de gør det rigtig godt, og deres support (og forklaringer!) er i hvert fald flere klasser bedre end fra vores tidligere udbyder:

"Efter nærmere undersøgelse viser det sig at et andet forum på serveren var mål for et temmeligt omfattende angreb, et såkaldt Distributed Denial of Service angreb (DDoS) hvor mange maskiner fra forskellige adresser kobler på for at overbelaste serveren. Det lykkedes, må vi så desværre sige. Vi har blokeret en række IP-adresser og -ranges fra hans sites så det burde ikke kunne ske igen fra de samme IP'er, og diskuterer i øjeblikket om vi skal gøre det gældende for hele serveren.

Problemet i dette ville være at f.eks. amerikanske AOL-kunder ville være udelukket, og jeg forestiller mig ikke at alle andre på serveren vil være tilfredse med en sådan løsning, så vi arbejder på at etablere noget overbelastningsfiltrering i stedet for, foreløbigt.

Serveren gik ned kl. 9.07, og vi var genstartet igen kl. 9.38, kan jeg da tilføje - vi holder altså så skarpt øje med den som vi kan. :-)"
Peter Bødker
Lotus Europa Special :D
Brugeravatar
pboedker
Superbruger
Superbruger
 
Indlæg: 317
Tilmeldt: 19. dec 2005, 02:29
Geografisk sted: Herning
Medlemsnummer: 167

Indlægaf pboedker skrevet 13. apr 2007, 18:44

Torsdag 12/4 var hjemmesiden nede igen. Det er der nok ikke mange, der har opdaget, for vi var vel allesammen ude og nyde det fantastiske forårsvejr i Lotus'en. Men altså fra 14.30 og til fredag morgen var serveren ude af drift af følgende årsag:

"Årsagen var et problem med kernen i serveren, der fik hele boot-sekvensen
til at 'hænge fast' så vi ikke kunne slippe ud af denne onde reboot-cirkel
og få genoprettet systemet. Nedbruddet startede omkring 14.30 torsdag
eftermiddag, og først ved manuel indgriben på selve maskinen lykkes det at
få genstartet systemet kl. 2.08 i nat. Vi har så brugt indtil ca. kl. 6 på
at tage ekstra sikkerhedsbackups og checke systemet for 'infektioner', før
vi sendte det online igen. Vi arbejder stadig på at gennemgå logfiler og
tjekke at systemintegriteten er intakt i alle dele, og systemet er ved at
indhente diverse opgaver fra de manglende timer. Alle services skulle dog
køre igen, jeg hører gerne hvis der er noget der ikke kører som det skal."

Ifølge vores udbyder, vil de nu gå på jagt efter et andet hostcenter, hvor reaktionstiden på sådanne problemer er noget kortere. Serveren bliver så flyttet dertil senere på året, uden at vi skulle opleve særlige gener derved.
Peter Bødker
Lotus Europa Special :D
Brugeravatar
pboedker
Superbruger
Superbruger
 
Indlæg: 317
Tilmeldt: 19. dec 2005, 02:29
Geografisk sted: Herning
Medlemsnummer: 167


Tilbage til Hjemmesiden

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 1 gæst

cron