Så kom der plader på !!

Så kom der plader på !!

Indlægaf Ulrikm7er skrevet 25. sep 2009, 20:02

Til dem der måtte have interesse - om ikke andet så for min egen fornøjelses skyld:

SÅ KOM DER PLADER PÅ MIN CATERHAM årg.1994, K-motor !!!!

Tog en fridag og klarede både syn og skat - og nu er den min :D - fejrede dagen med en solotur over de øde landeveje - Lystrup, Gørløse, Anisse og hjem.

Det krævede lige et indkøb af en brugt katalysator, og et par ekstra monterede blinklys.

Forventer at bruge vinteren på lidt overfladiske reparationer - så den stråler til April, hvor den skal "kastes" ud på vejene igen - men kører lige september ud....

Hilsen

Ulrikm7er
Ulrikm7er
Aktiv bruger
Aktiv bruger

Geografisk sted: Allerød, Nordsjælland, Danmark
Medlemsnummer: 550

Re: Så kom der plader på !!

Indlægaf lotussupersevenfan skrevet 25. sep 2009, 21:03

tillykke med pladerne og en fed måde at fejre en fridag på mvh Erik
lotussupersevenfan
Aktiv bruger
Aktiv bruger

Geografisk sted: nordsjælland
Medlemsnummer: 531

Indlægaf Ulrikm7er skrevet 27. sep 2009, 20:45

Hej Erik

Tak for det -
Ulrikm7er
Aktiv bruger
Aktiv bruger

Indlægaf FrederikHH skrevet 28. jan 2010, 16:22

Hej Ulrik,

Jeg ved det er lidt tid siden du oprettede tråden, men tillader mig at tage den op igen.

Jeg står selv for og skal indreg. en 97'er med K-moter.

Vil du uddybe hvad du lavede af modifikationer inden indreg.? Altså udover sideblink og kat. Hvad f.eks. med ombytning af tåge- og baklys? Ombytning af forlygteglas?

Foregik det også igennem Regin?

På forhånd tak!
FrederikHH
Ny bruger
Ny bruger

Medlemsnummer: 0

Indlægaf Ulrikm7er skrevet 28. jan 2010, 21:03

Hej Frederik

Jeg ringede og mailede til Regin sådan ca. 7000 gg, hvor han med rimelig tålmodighed guidede mig. Hans honorar i den forbindelse er HELT rimelig, efter min mening.... Så start med at ringe/maile til ham, hvis du ikke allerede har gjort det !

Dernæst syn:

Jeg købte et par godkendte blinklys med klister og ledning i en bilforretning i Lyngby. Dem klistrede jeg på forskærmene og parallelkoblede dem på blinklysene foran. Således kunne ledningen lægges forholdsvist pænt langs lygholderstangen med strips. Jeg lodede ledningerne direkte på fatningen og skruede pæren i ovenpå - enkelt og hurtigt - også at afmontere....

Katalysatorudstødningen fandt jeg på engelsk Ebay meget billigt. Jeg fik den modificeret hos Lyddæmpercentralen i Hillerød så den passede på 4-1 stykket.

Jeg købte to nye paraboler til forlygterne - så den lyste mod højre istedet, det tog mig 5 minutter/lampe....

Tåge og baklygte var korrekt fra start - fik ingen bemærkninger på synet af bilen

Dernæst gik det til skat for at betale afgift og indregistrering - og med forsikringsbeviset i hånden lykkedes det også at få pladerne med det samme....

Håber dette hjalp dig lidt - ellers skriv igen

Held og lykke Ulrikm7er
Ulrikm7er
Aktiv bruger
Aktiv bruger

Indlægaf FrederikHH skrevet 29. jan 2010, 15:07

Ok - og mange tak for info.
Det er ca. samme "operation" der er foretaget på min. Dog er der kat på min.

Jeg undrer mig over, at tåge- og baklys sad korrekt. Kom din bil ikke fra UK? I England sidder tågelyset jo i højre side bag på og baklyset i venstre side. Det skal vel være omvendt i DK?

Helt enig ang. Regin - han er fuldt ud pengene værd og er meget tålmodig!!!

/Frederik
FrederikHH
Ny bruger
Ny bruger

Medlemsnummer: 0

Tilbage til Andet