Lotus Elise Event på Padborg Park

Hvis du finder en god bilfilm på nettet, som de andre bare SKAL se, så lav et link til den her.

Re: Lotus Elise Event på Padborg Park

Indlægaf Kethmer skrevet 19. jul 2013, 20:44

Fed dialog! :)

Dette er punkter som jeg har fået som input til hvor jeg hvor kan forbedre min køreteknik:

    1:
    Sid tættere på rattet. Din position er lidt laid back.

    2:
    Håndstilling altid kl. 9-3. Du flytter for meget rundt på dine hænder, men det skyldes at du sidder for langt væk fra rattet.

    3:
    Slip koblingen inden du styrer ind i et sving.

    4:
    Hvis du kører Lotus, så skal du ubetinget lære hæl-tå nedgearing. (se evt video fra drivingfast.net)
    Nedgearing på langside skal være 5 - 4 - 3 - 2 og med slip af kobling imellem alle nedgearinger. Du skifter ned, men slipper ikke koblingen. Det gør at når du styrer ind og slipper kobling er motoren helt nede i tomgang og giver dig rigtig meget motorbremse på baghjulene.

    5:
    Rolig styring. Når du styrer ind i et sving skal styreudslaget være hurtigt men roligt. Igennem svinget skal styreudslaget så vidt muligt holdes konstant.

    6:
    Hvis du er gift har du lært at danse brudevals – og det er sådan du skal køre bil. Din bil skal ligesom dansepartneren føres blidt rundt, hun skal kunne mærke de små håndbevægelser der fortæller hende at nu skal vi til venstre / højre. Sagt på en anden måde – slap af og hav rolig kørsel, så bilen kan nå at følge med. Du skal ikke kæmpe med den.


--------------

En anbefaling er også at modtage undervisning af en professionel instruktør på en trackday el.lign. med erfaring fra raceverdenen mv. Det skulle give rigtig godt. :o


:!: Når jeg får min egen Elise vil jeg klart huske og bruge nogle af jeres konklusioner fra denne diskussion!

Gert ;-)
BilledeLotus Elise S 40th anniversary (Limited Edition)
Brugeravatar
Kethmer
Superbruger
Superbruger
 
Indlæg: 222
Tilmeldt: 2. jul 2011, 17:48
Geografisk sted: Bangalore
Medlemsnummer: 635

Re: Lotus Elise Event på Padborg Park

Indlægaf MartinRiedel skrevet 20. jul 2013, 09:47

Lyder som en fin og udførlig beskrivelse du har fået dig der Gert.

Kan iøvrigt kun tilskrive mig værdien af at få en instruktør med ud. -Havde fornøjelsen af at have Claus Møller (fra dette forum) med ude på en LKD trackday. Han var uden Lotus på daværende tidspunkt, så var villig til at hjælpe med lære banen/bilen at kende.

Sikker på det har givet mig mere speed, end 50hk mere ville ha' gjort :-)
Elise 111s s1 & Evora GT410 Sport
Brugeravatar
MartinRiedel
Superbruger
Superbruger
 
Indlæg: 471
Tilmeldt: 29. jun 2009, 22:52
Geografisk sted: Brønshøj
Medlemsnummer: 582

Re: Lotus Elise Event på Padborg Park

Indlægaf Jacob Juul Andersen skrevet 21. jul 2013, 19:52

Ja, jeg havde foretrukket originale biler :wink:
Brugeravatar
Jacob Juul Andersen
Hyppig bruger
Hyppig bruger
 
Indlæg: 172
Tilmeldt: 28. mar 2010, 17:56
Geografisk sted: Hundested
Medlemsnummer: 614

Re: Lotus Elise Event på Padborg Park

Indlægaf ClausM skrevet 25. jul 2013, 13:39

MartinRiedel skrev:Lyder som en fin og udførlig beskrivelse du har fået dig der Gert.

Kan iøvrigt kun tilskrive mig værdien af at få en instruktør med ud. -Havde fornøjelsen af at have Claus Møller (fra dette forum) med ude på en LKD trackday. Han var uden Lotus på daværende tidspunkt, så var villig til at hjælpe med lære banen/bilen at kende.

Sikker på det har givet mig mere speed, end 50hk mere ville ha' gjort :-)


Ja, og det var sjovt :-)

Jeg er stadig Lotus-løs - men helt sikkert til at lokke en anden gang.
Mvh Claus Møller

Billede
http://www.cm-motorsport.dk/ Gået totalt morfar. Retrofarver og diesel gadebil... Savner Elise!
Brugeravatar
ClausM
Hyppig bruger
Hyppig bruger
 
Indlæg: 154
Tilmeldt: 13. mar 2007, 13:50
Geografisk sted: Hovedstadsområdet
Medlemsnummer: 482

Foregående

Tilbage til Video/lyd m.v.

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 1 gæst

cron