Lotus Elise Event på Padborg Park

Hvis du finder en god bilfilm på nettet, som de andre bare SKAL se, så lav et link til den her.

Lotus Elise Event på Padborg Park

Indlægaf Kethmer skrevet 9. jul 2013, 01:44

Hejsa . . .

Som en del af mine forberedelser til at købe en Elise til foråret har jeg været på Padborg Park i søndags og give den gas i en S1 - det overlevede bilen ikke helt :-)

Se lidt video her: http://www.youtube.com/watch?v=kB0YvW38bsI


Gert ;-)
BilledeLotus Elise S 40th anniversary (Limited Edition)
Brugeravatar
Kethmer
Superbruger
Superbruger
 
Indlæg: 222
Tilmeldt: 2. jul 2011, 17:48
Geografisk sted: Bangalore
Medlemsnummer: 635

Re: Lotus Elise Event på Padborg Park

Indlægaf LasseNielsen skrevet 9. jul 2013, 16:57

Hej Gert

Det var da ikke så godt. Hvordan gik det galt og hvor på banen? Det "plejer" at være bagenden som ryger i et af højre svingene.
/Lasse
BilledeBillede
Brugeravatar
LasseNielsen
Superbruger
Superbruger
 
Indlæg: 238
Tilmeldt: 27. jan 2010, 13:17
Geografisk sted: Fyn
Medlemsnummer: 583

Re: Lotus Elise Event på Padborg Park

Indlægaf Kethmer skrevet 10. jul 2013, 11:59

Yep - for enden af langsiden bremsede jeg ned så kort før som muligt og brugte også gearene, så jeg har havde god fart på gennem den første kurve til venstre og lige efter den anden kurve til venstre igen lige før målstregen.

Det havde jeg godt styr på de 3 gange før det gik galt. Jeg kom bredt gennem det sidste venstresving et par gange med kunne korrigere og fange den med gas på. Desværre tabte jeg den 4. gang og bagenden røg ud - jeg korrigeredede og kontrastyrede - hvorefter den fik fat igen, men havde så retning med dækkene mod autoværnet.

Jeg kunne mærke at det ville gå galt - slap rattet, holdt vejret og spændte op. Forenden ramte først og siden snurrede den rundt og ramte relativt let med bagenden også. Jord fløj gennem luften og fyldte kabine samt min flotte Lotus polo trøje :?

Da den var blevet trukket væk måtte jeg fortsætte dage i Porsche Boxster. De havde ikke flere Lotus klar :( og tyskeren var slet ikke lige så sjov eller rå som Elisen. Nok kørte jeg lidt "morfar" lige efter mit crash, men til sidst fik den også gas.

Well, jeg løb nok bare tør for talent - og vil overveje et kursus i at køre ræs . . .

Gert. ;-)
BilledeLotus Elise S 40th anniversary (Limited Edition)
Brugeravatar
Kethmer
Superbruger
Superbruger
 
Indlæg: 222
Tilmeldt: 2. jul 2011, 17:48
Geografisk sted: Bangalore
Medlemsnummer: 635

Re: Lotus Elise Event på Padborg Park

Indlægaf Jacob Juul Andersen skrevet 11. jul 2013, 00:17

Har selv prøvet at kører Lotus'erne på Padborg, og blev temmelig skuffet over hvor lidt hvor lidt bid i banen der er i dem, i forhold til min egen.

Det skal så dog siges at det var fugtigt på banen,så det gør jo noget. Jeg kørte et mini Le Mans, men det havde nok været bedre at kalde det driftting :-)

Nå men du kan vel glæde dig over at have en forsikring med en max selvrisiko på 10.000,-
Brugeravatar
Jacob Juul Andersen
Hyppig bruger
Hyppig bruger
 
Indlæg: 172
Tilmeldt: 28. mar 2010, 17:56
Geografisk sted: Hundested
Medlemsnummer: 614

Re: Lotus Elise Event på Padborg Park

Indlægaf Kethmer skrevet 11. jul 2013, 01:09

Efter lidt snak kunne jeg nøjes med at betale 3.000 kr. + moms . . . hvilket jeg betalte prompte! :D
BilledeLotus Elise S 40th anniversary (Limited Edition)
Brugeravatar
Kethmer
Superbruger
Superbruger
 
Indlæg: 222
Tilmeldt: 2. jul 2011, 17:48
Geografisk sted: Bangalore
Medlemsnummer: 635

Re: Lotus Elise Event på Padborg Park

Indlægaf Jacob Juul Andersen skrevet 11. jul 2013, 17:56

Heldig sluppet, glæd dig til at få din egen, det er altså noget andet :D
Brugeravatar
Jacob Juul Andersen
Hyppig bruger
Hyppig bruger
 
Indlæg: 172
Tilmeldt: 28. mar 2010, 17:56
Geografisk sted: Hundested
Medlemsnummer: 614

Re: Lotus Elise Event på Padborg Park

Indlægaf MartinRiedel skrevet 15. jul 2013, 15:22

Det var da billigt sluppet for den tur :-)

-Hvor hurtigt koerte du rundt paa banen?
Elise 111s s1 & Evora GT410 Sport
Brugeravatar
MartinRiedel
Superbruger
Superbruger
 
Indlæg: 471
Tilmeldt: 29. jun 2009, 22:52
Geografisk sted: Brønshøj
Medlemsnummer: 582

Re: Lotus Elise Event på Padborg Park

Indlægaf Kethmer skrevet 15. jul 2013, 17:22

Jeg fik godt nok omgangstiderne dernede, men husker det ikke - så jeg vil lige bruge mine video optagelser til a få en indikation på mine omgangstider.

Hvor lang tid bruger du på at komme rundt?

Gert. ;-)
BilledeLotus Elise S 40th anniversary (Limited Edition)
Brugeravatar
Kethmer
Superbruger
Superbruger
 
Indlæg: 222
Tilmeldt: 2. jul 2011, 17:48
Geografisk sted: Bangalore
Medlemsnummer: 635

Re: Lotus Elise Event på Padborg Park

Indlægaf MartinRiedel skrevet 15. jul 2013, 18:04

Tror min hurtigste omgang var omkring 1.10.8 -havde en del tider i omegnen af 1.11.0 -men var alle taget med et stopur uden for banen (havde afleveret min AIM SOLO, som jeg savner en del nu)... min Harrys laptimer fungere simpelthen ikke :-(

Som man kan se paa mit hoejre forhjul, var min sporing helt i vejret (ALT for lidt negativ camber)... Har nu faaet sporet og cornvervejet bilen... (skriver en anmeldese af mit nye setup efter naeste trackday). -Men til at starte med kan jeg sige at hvis man oensker at faa sat sin undervogn op af en der ved hvad han laver, saa kan jeg anbefale Robert Sewanski (kontakt mig for telefonnummer mv.).. han er en erfarren racerkoere (trods han alder) og ved ufatteligt meget om opsaetning af biler. -Vil skrive et laengere indleag om min oplevelse hos ham i et andet indlaeg.
Elise 111s s1 & Evora GT410 Sport
Brugeravatar
MartinRiedel
Superbruger
Superbruger
 
Indlæg: 471
Tilmeldt: 29. jun 2009, 22:52
Geografisk sted: Brønshøj
Medlemsnummer: 582

Re: Lotus Elise Event på Padborg Park

Indlægaf Kethmer skrevet 17. jul 2013, 15:11

Hejsa . . .

:!: Jeg har øjet mine omgange igennem og hvis jeg kan stole på mit GoPro kamera ift. at kunne tracke korrekt tid er mine omgange på 1.19. Det ligger utroligt konstant, men altså markant langsommere end dig.

Faktisk har jeg ikke optagelser af mine skønsmæssig hurtigste runder til sidst i eventen.

:?: Spørgsmål: Hvad vil du anbefale som best buy lap timer?


Gert ;-)
BilledeLotus Elise S 40th anniversary (Limited Edition)
Brugeravatar
Kethmer
Superbruger
Superbruger
 
Indlæg: 222
Tilmeldt: 2. jul 2011, 17:48
Geografisk sted: Bangalore
Medlemsnummer: 635

Re: Lotus Elise Event på Padborg Park

Indlægaf MartinRiedel skrevet 18. jul 2013, 09:14

Hej Gert,

Det med at tiden "kun" var 1.19 skal du ikke tage saa tungt... langt mere vigtigt at det var konsistent! -Nu har du noget at arbejde ud fra.

1.19 kan ioevrigt sagtens vaere "lige saa hurtigt" som mine 1.11 tider -forstaaet paa den maade at bilerne jo ikke er ens... og hvis den har haft daarligere daek mv. kan 1.19 tider sagtens vaere respektabelt!

Mht laptimer, syntes jeg personligt det er svaert at finde noget fornuftigt til prisen... ville oenske min harrys laptimer til telefonen virkede bedre end den goer (virker slet ikke!!).

Forsoegte mig med en AIM solo.... og hvis man kan undlade at taste banen ind 2 gange (det vil forvirre den!), virker den rigtig fint. -Dog er den medfoelgende software noget bras (i min optik)... men som laptimer fungere den nu fint.

Du kan laese lidt mere om den her:

http://lotuselise.dk/sa-er-vi-igang-min-forste-trackday-i-2013-nu-med-laptimer/
Elise 111s s1 & Evora GT410 Sport
Brugeravatar
MartinRiedel
Superbruger
Superbruger
 
Indlæg: 471
Tilmeldt: 29. jun 2009, 22:52
Geografisk sted: Brønshøj
Medlemsnummer: 582

Re: Lotus Elise Event på Padborg Park

Indlægaf Jacob Juul Andersen skrevet 18. jul 2013, 22:01

Hej Gert

1.19 er absolut i orden, jeg har selv kørt i samme biler, godt nok på en våd bane og min hurtigste tid den aften var 1.17. Så 1.19 første gang i en Elise er da i orden.

Men men men, der er virkelig langt fra deres til en nogen lunde fornuftig opsat Elise.
Brugeravatar
Jacob Juul Andersen
Hyppig bruger
Hyppig bruger
 
Indlæg: 172
Tilmeldt: 28. mar 2010, 17:56
Geografisk sted: Hundested
Medlemsnummer: 614

Re: Lotus Elise Event på Padborg Park

Indlægaf MartinRiedel skrevet 19. jul 2013, 10:29

Jacob,

Hvad er der egentlig galt med deres biler? -De har som jeg kan forstaa det langt flere HK end de fleste S1'er? -Koere de paa alm gadedaek?
Elise 111s s1 & Evora GT410 Sport
Brugeravatar
MartinRiedel
Superbruger
Superbruger
 
Indlæg: 471
Tilmeldt: 29. jun 2009, 22:52
Geografisk sted: Brønshøj
Medlemsnummer: 582

Re: Lotus Elise Event på Padborg Park

Indlægaf Jacob Juul Andersen skrevet 19. jul 2013, 12:56

Først lidt om opsætning på GAZ dæmperne, jeg har faktisk ikke rørt ved dem efter jeg købt bilen, da den var sat op, men nu er der alligevel snart ændret så meget, og vil egentlig gerne have den mere behagelig på landevej efter jeg har fået plader på den.

Så i går var jeg ude og finde ud af hvad den stod på. Og fra det blødeste havde den fået 10 klik hårdere både for og bag. Det giver også meget god mening med hvad du skriver hvor du har den blødere bag på for at undgå for meget oversteer. Mine dæmpere står så ens, men jeg har en kraftige justerbar krængingsstabalisator på foran som så giver en lidt hårdere affjedring på foran.

Nu justrede jeg alt til det blødeste, og det er jeg ked af jeg ikke har gjort før, få nu kører den 100 gange bedre på landvej.

Med hensyn til Eliserne på Padborg syntes jeg følgende.

Motorerne er standart, og de har ikke 180 hk.

Undervognen er justeret meget højt, og samtigig er der monteret 17" fælge hvilket jeg ikke syntes spiller på en S1, Det betyder at der stort set intet sug er under bilen, hvor der også kun er monteret en lille diffuser.

Samtidig er den meget blød i for undervognen, og den krænger utrolig meget.

Dæk er Okay det er standart Yokohama.
Brugeravatar
Jacob Juul Andersen
Hyppig bruger
Hyppig bruger
 
Indlæg: 172
Tilmeldt: 28. mar 2010, 17:56
Geografisk sted: Hundested
Medlemsnummer: 614

Re: Lotus Elise Event på Padborg Park

Indlægaf MartinRiedel skrevet 19. jul 2013, 18:51

Jacob, jeg køre også altid noget nær det blødeste setup på landevej... alt andet er jo næsten selvmord ;-)

Ang bilerne på padborg park.. godnok en skam man sætter dem så ringe op... lyder til de var
bedre om de var holdt originale, evt med en anden kobling og et bur...
Elise 111s s1 & Evora GT410 Sport
Brugeravatar
MartinRiedel
Superbruger
Superbruger
 
Indlæg: 471
Tilmeldt: 29. jun 2009, 22:52
Geografisk sted: Brønshøj
Medlemsnummer: 582

Næste

Tilbage til Video/lyd m.v.

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 3 gæster

cron