Vinter

Lotus-links, der ikke lige passer ind i de andre kategorier.

Vinter

Indlægaf lotussupersevenfan skrevet 4. nov 2009, 14:42

hej som nybagt lotus 7 ejer i år går jeg nu og tænker lidt over hvordan dyret skal opbevares her til vinter den står i en lukket garage uden varme men godt tørt. vil bare høre om der er nogle her der har lidt gode ideer og fif som jeg kan tage ved lære af


mvh erik
Brugeravatar
lotussupersevenfan
Aktiv bruger
Aktiv bruger
 
Indlæg: 42
Tilmeldt: 17. maj 2008, 21:13
Geografisk sted: nordsjælland
Medlemsnummer: 531

Re: vinter

Indlægaf jano skrevet 4. nov 2009, 14:57

Den skal selvfølgelig opbevares så man hurtig kan trille den ud på gaden og tage en tur... selv i vintermånederne :D
Så længe der ikke er salt på vejene så er jeg frisk på en tur. Forringe år kørte jeg jævnligt helt til december måned.
Forsikring uden vinterstilstand koster ikke synderligt mere.

Jeg forstår at der er nogle der bruger en oppustelig garage som "carcoon" med success da der ikke dannes kondens. Der findes flere modeller også nogle der er et slags telt med indbygget ventilation.

Selv har jeg desværre ikke plads til en carcoon eller telt, så min står i en "vel-ventileret" garage (læs:tør men pivene utæte vægge) og jeg syntes ikke jeg ser bekymrende forfald efter 4år.

mvh
Jano
flyvemaskiner,,, med og uden vinger! ;-)
Brugeravatar
jano
Superbruger
Superbruger
 
Indlæg: 407
Tilmeldt: 20. jan 2006, 10:24
Geografisk sted: Bagsværd
Medlemsnummer: 430

Re: vinter

Indlægaf Gert skrevet 4. nov 2009, 16:01

Hej Erik

vedr opbevaring af din seven har jeg et lille fif hvis du ikke har mulighed for at stille den et varmt sted i vinter.

Vask bilen grundigt og lad den lufte af et par dage så den er helt tør,bland så 1 liter Benzin med cirka 3 dl alm motorolie og vask-smør derefter bilen ind med blandingen,brug en radiator pensel det er simpelt og billigt og efterlader en tynd oliefilm på alle delene.den er nem at rengøre når det bliver forår igen

Ps vigtigst er området hvor bundpladen er monteret på rammen.

vil også gerne lige sige lidt om vinter kørsel eller kørsel i farezonen"efter 1nov",Jeg købte sidste år en fabriskny motorcykel som jeg først fik leveret i midten af november og kunne ikke lade være med at køre et par ture på den i Nov og December,selv om den blev grundigt vasket i lunt vand efter hver tur og opbevaret i et varmt bryggers måtte jeg konstatere at min nye motorcykel var begyndt at ruste og anløbe da det blev forår. :(
Vil tror der sker det sammen med en lotus :lol:


Hilsen Gert
Brugeravatar
Gert
Ny bruger
Ny bruger
 
Indlæg: 12
Tilmeldt: 29. okt 2007, 03:59
Geografisk sted: Lynge
Medlemsnummer: 0

Re: Vinter

Indlægaf CH.Steffensen skrevet 6. nov 2009, 01:29

En kineser motorcykel ruster også om sommeren. :D
Brugeravatar
CH.Steffensen
Ny bruger
Ny bruger
 
Indlæg: 24
Tilmeldt: 9. okt 2007, 01:28
Geografisk sted: København
Medlemsnummer: 0

Re: Vinter

Indlægaf lotussupersevenfan skrevet 7. nov 2009, 13:56

tak for de forskellige input vil også meget gerne høre om den skal opat stå på bukke og med hensyn til væsker atlså kølervæske olie benzin osv ikke at det er noget problem lige i øjeblikket da motoren er taget ud og skilt ad mvh Erik
Brugeravatar
lotussupersevenfan
Aktiv bruger
Aktiv bruger
 
Indlæg: 42
Tilmeldt: 17. maj 2008, 21:13
Geografisk sted: nordsjælland
Medlemsnummer: 531


Tilbage til Diverse Lotus

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 1 gæst

cron