af MartinRiedel skrevet 9. mar 2010, 11:28
Så fik jeg købt den viste bil, med god og kompetent hjælp fra klokwork.dk
Bilen levede til fulde op til forventningerne, og var i en nærmest hysterisk velholdt stand. Alle papirer mv. havde ikke afsløret noget (det engelske system er væsentligt bedrer til at afslører skader mv. på bilerme, end det danske).
Efter at klokwork.dk havde fået ejeren til at tage et utal af billeder, samt klaret alt det praktiske, inkl prisforhandling, tjek af papirer mv. drog vi afsted. Efter et par timer med prøvetur, samt visuelt tjek af så mange ting som muligt, aftalte vi at købe bilen.
Bilen er en standard 111s fra 2000 i new aluminium. Den har fået en del opgraderinger af undervognen, herunder s2 dæmpere. -Eneste minus ved bilen er en lidt tikkende lyd fra motoren, samt en del rystelser i rattet ved høje hastigheder.
Jeg har tænkt mig at få motoren kontrolleret hos terminalen i birkeød, som angiveligt skulle ha' forstand på rovers k vvc motor.. Men jeg blev beroliget ved købet, med at disse biler godt kan larme lidt, uden der nødvendigvis er noget galt... men nu meget godt lige at få den efterset!
Jeg kan varmt anbefale folk der leder efter elise i UK at kontakte klokwork.dk... yderst professionel behandling! -Det koster selvfølgelig lidt mere end selv at tage afsted, men når jeg ser tilbage, ville jeg nødig havde stået alene i skotland, uden erfaring med at kontrollere en elise. Måske ikke det oplagte valg, hvis man er vandt til en elise, men som nybegynder, er det helt perfekt!
-Nu bliver det jo så iøvrigt op til skat at vurdere hvad bilen skal koste inkl. afgift....