Køb af Elise 111s s1

Forumregler
I dette forum vil emnerne være tilgængelige i 6 måneder fra første indlæg.
Hvis det tilbudte ændrer status, f.eks. bliver solgt, er det tilladt at skrive solgt i emnefeltet.

Re: Køb af Elise 111s s1

Indlægaf LasseNielsen skrevet 6. mar 2010, 03:58

Sommeren 2008 blev en 2001 S2 vurderet til 173.000kr i afgift men den havde kun kørt 7000km, så det må jo blive noget under for en som har kørt 70-100.000km. Om jeg har kasse, nej det kan man ikke sige, jeg plejer bruge det jeg har :-)

Det bliver spændende at se hvad skat siger :-)
Brugeravatar
LasseNielsen
Aktiv bruger
Aktiv bruger

Geografisk sted: Fyn
Medlemsnummer: 583

Indlægaf Mads S skrevet 6. mar 2010, 10:32

Okay det skal prøves....ved bare at det ikke kommer til at betyde det helt "store" hvad bilen har kørt. Når man køber denne type biler betyder km, årgang og stand ikke det samme som hvis man køber en Ford Focus....der er jo ikke nogen brugte man kan sammenholde emnet med. Hvis du tror at man begynder at regne på hvor langt en bil af denne type har gået kontra en der er blevet vurderet med afgift...så bliver du snydt. Du skal ikke regne med at der bliver opstillet et regnestykke med kørt km gange 1,5 kr og så fratrækker skat det i afgiften...desværre så ville der være mange flere s2 på vejen...Skat siger bare at hvis du ikke er tilfreds med afgiften kan du jo bare købe en der har gået mindre..så passer regnestykket igen..tror du skal regne med mindst 150-160 i afgift.
Bare så du ikke bliver alt for skuffet...
Mvh
Ms :?
Brugeravatar
Mads S
Aktiv bruger
Aktiv bruger

Geografisk sted: Syd for Fyn på en lille Ø...Thurø
Medlemsnummer: 241

Indlægaf LasseNielsen skrevet 6. mar 2010, 16:00

Jeg har importeret 2 biler før, så jeg kender godt til skat´s tombola :-) men derfor kan jeg jo godt blive skuffet. Nu glæder jeg mig til at komme over og se bilerne og håber en af dem er god nok til at komme med hjem..
Brugeravatar
LasseNielsen
Aktiv bruger
Aktiv bruger

Geografisk sted: Fyn
Medlemsnummer: 583

Indlægaf MartinRiedel skrevet 9. mar 2010, 11:28

Så fik jeg købt den viste bil, med god og kompetent hjælp fra klokwork.dk

Bilen levede til fulde op til forventningerne, og var i en nærmest hysterisk velholdt stand. Alle papirer mv. havde ikke afsløret noget (det engelske system er væsentligt bedrer til at afslører skader mv. på bilerme, end det danske).

Efter at klokwork.dk havde fået ejeren til at tage et utal af billeder, samt klaret alt det praktiske, inkl prisforhandling, tjek af papirer mv. drog vi afsted. Efter et par timer med prøvetur, samt visuelt tjek af så mange ting som muligt, aftalte vi at købe bilen.

Bilen er en standard 111s fra 2000 i new aluminium. Den har fået en del opgraderinger af undervognen, herunder s2 dæmpere. -Eneste minus ved bilen er en lidt tikkende lyd fra motoren, samt en del rystelser i rattet ved høje hastigheder.

Jeg har tænkt mig at få motoren kontrolleret hos terminalen i birkeød, som angiveligt skulle ha' forstand på rovers k vvc motor.. Men jeg blev beroliget ved købet, med at disse biler godt kan larme lidt, uden der nødvendigvis er noget galt... men nu meget godt lige at få den efterset!

Jeg kan varmt anbefale folk der leder efter elise i UK at kontakte klokwork.dk... yderst professionel behandling! -Det koster selvfølgelig lidt mere end selv at tage afsted, men når jeg ser tilbage, ville jeg nødig havde stået alene i skotland, uden erfaring med at kontrollere en elise. Måske ikke det oplagte valg, hvis man er vandt til en elise, men som nybegynder, er det helt perfekt!

-Nu bliver det jo så iøvrigt op til skat at vurdere hvad bilen skal koste inkl. afgift....
Brugeravatar
MartinRiedel
Aktiv bruger
Aktiv bruger

Geografisk sted: Østerbro
Medlemsnummer: 582

Indlægaf Høien skrevet 9. mar 2010, 20:28

Hej Martin!
Tillykke med bilen!

Håber snart foråret kommer så den kan komme ud at trille :)

Da jeg købte min S1 ´99 (også new aluminium :D ) havde jeg samme problem med rystelser i rattet ved de højere hastigheder! Prøvede afballancering af hjulene, men det kunne ikke lade sig gøre!!
Det viste sig at jeg havde to skæve forhjul :shock: Det kunne bare ikke ses! så jeg købte 4 nye hjul hos Eliseparts og så kørte den som en drøm :?

Nåh! det var bare en sidebemærkning, Tillyke med indkøbet :)

Mvh
Martin Høien
Høien
Aktiv bruger
Aktiv bruger

Geografisk sted: Lejre
Medlemsnummer: 0

Indlægaf MartinRiedel skrevet 10. mar 2010, 06:58

Hmm det lyder da ikke godt med skæve forhjul!!!

-Er dog i færd med at se på et par nye fælge!

Jeg har iøvrigt også overvejet et nyt luftfilter, da jeg husker min tur i en elise med K&N filter... lyden var simpelthen fantastisk!

Er der nogen der har erfaringer med, hvordan hurricane luftfilteret lyder ifht. K&N? -er ikke så interesseret i performance-forksellen, da jeg ikke regner med at man henter det helt store.... men lyden er dog vigitg :-)
Brugeravatar
MartinRiedel
Aktiv bruger
Aktiv bruger

Indlægaf Høien skrevet 10. mar 2010, 09:57

Jeg har monteret Hurricane induction filter kittet fra Elise parts, og sport 160 throttle-body, og lyden er markant federe end standart!
Hvordan den er i forhold til K&N ved jeg dog ikke!

mvh Martin
Høien
Aktiv bruger
Aktiv bruger

Indlægaf MartinRiedel skrevet 10. mar 2010, 10:32

Har du nogen ide om hvor meget af lyden der kommer fra din sport 160 throttle-body, og hvor meget fra luftfilteret?

Giver dit trottle-body andet en blot bedre lyd?
Brugeravatar
MartinRiedel
Aktiv bruger
Aktiv bruger

Indlægaf Høien skrevet 10. mar 2010, 11:59

JA! Den er jo 4mm større i diameter for det første!

Og så er den lavet af aluminium i modsætning til den originale i sort plast!

Den originale i sort plast har vist også ry for at den kan udvide sig, og sætte sig fast hvis den bliver meget varm!
Skulle vist også give et par heste, men nok heller ikke mere, men jo et bedere flow skulle man mene!

Men om det er det ene eller det andet der giver den gode lyd?? - tja.. ved det ikke!

Mvh Martin
Høien
Aktiv bruger
Aktiv bruger

Indlægaf ClausM skrevet 10. mar 2010, 19:10

Den der nye throttle-body/gasspjæld giver ikke rigtigt noget lyd eller effekt.

Men den giver en bedre speederrespons, og med lidt hæl/tå kørsel er det en fornøjelse, fordi man kan nøjes med et kort dap på gassen ved nedgearinger.

Hvis det er lyd du går efter, så er det åbent filter der skal til, og det ene er vel lige så godt som det andet.

Og nej, du skal heller ikke forvente at filteret giver noget effekt af betydning, det er kun for lydens skyld.

Tillykke med købet :-)
Mvh Claus Møller

Billede
Den sorte Reynard #84. Historisk Formel 2000, DTC-speed til 1/20 pris!
100% gennemførsel i 2007 og 2008! 2009, kom bare an!
ClausM
Hyppig bruger
Hyppig bruger

Geografisk sted: Hovedstadsområdet

Indlægaf RuBo skrevet 10. mar 2010, 19:24

Tillykke med bilen! :D

MartinRiedel skrev:Bilen levede til fulde op til forventningerne, og var i en nærmest hysterisk velholdt stand. Alle papirer mv. havde ikke afsløret noget (det engelske system er væsentligt bedrer til at afslører skader mv. på bilerme, end det danske).

Jeg har lige et enkelt spørgsmål. Ved du hvordan Klokwork tjekkede din Elises skadeshistorie? Hvilke instanser skal man have fat i, i England for at få sådanne informationer?
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
www.bil-bloggen.dk

RuBo

Studerende på DTU

Lotus Seven S3 1600 Crossflow 1969

Peugeot 205 1,4 XRi
Brugeravatar
RuBo
Hyppig bruger
Hyppig bruger

Indlægaf MartinRiedel skrevet 10. mar 2010, 19:36

De engelske synsmyndigheder registrere hvis bilen (til syn) har tegn på at den har været skadet... detaljerne med hvordan man skaffer papirerne mv. har jeg ikke forstand på...
Brugeravatar
MartinRiedel
Aktiv bruger
Aktiv bruger

Indlægaf hb skrevet 10. mar 2010, 21:02

Angående registrering af gæld og skader på biler i Storbritannien se:
viewtopic.php?f=29&t=882&p=2716&hilit=hpi&sid=a6a0864d65e42d5fdd2c2ef8f7e94149#p2716
Brugeravatar
hb
Hyppig bruger
Hyppig bruger

Geografisk sted: Ballerup
Medlemsnummer: 499

Foregående

Tilbage til Biler