Caterham S3 i Race-trim ?

Forumregler
I dette forum er det kun tilladt for medlemmer at oprette emner. Ikke-medlemmer kan dog læse dem.
Kun ikke komerciellt salg er tilladt. Krav til annoncen er en tydelig beskrivelse af det der sælges samt at prisen nævnes.
Indlæget vil være tilgængeligt i 6 måneder fra første indlæg. Hvis det tilbudte ændrer status, f.eks. bliver solgt, er det tilladt at skrive solgt i emnefeltet.

Caterham S3 i Race-trim ?

Indlægaf ClausA skrevet 4. mar 2020, 12:45

Hej godtfolk.

Jeg har overvejet om jeg skal skifte min fine Caterham ud med noget andet sjov 8)
og kunne i den forbindelse godt tænke mig at høre "folks" umiddelbare holdning.

Bilen er en original S3 fra 1990. Men noget ombygget med bur, quaife close ratio gearkasse, Alcon bremser, justerbar undervogn, carbon sæder, 6-pkt. seler osv. osv. Altsammen noget som gør bilen, ufatteligt underholdende og til et uhyre giftigt "trackday-våben" - stort set intet kan følge med

De nævnte specs. koster rigtigt mange penge, men er det overhovedet en attraktiv pakke ? eller vil "folk" heller købe en så original model som muligt ?

Dbh.
Claus
Vedhæftede filer
Caterham9LKD.jpg
Brugeravatar
ClausA
Ny bruger
Ny bruger

Geografisk sted: Åbyhøj
Medlemsnummer: 744

Re: Caterham S3 i Race-trim ?

Indlægaf TheRealStig skrevet 6. mar 2020, 15:15

Som indregistreret ville jeg foretrække en mere original bil.
Som banebil, der skal trailes, skal den konkurrere med f.eks. Peugeot THP Spider. De kan fåes for 100 - 130 kkr, da klassen er død.
Brugeravatar
TheRealStig
Superbruger
Superbruger

Geografisk sted: Saunte
Medlemsnummer: 574

Indlægaf ClausA skrevet 7. mar 2020, 12:48

TheRealStig skrev:Som indregistreret ville jeg foretrække en mere original bil.
Som banebil, der skal trailes, skal den konkurrere med f.eks. Peugeot THP Spider. De kan fåes for 100 - 130 kkr, da klassen er død.

TheRealStig,

Tusind tak for dit input. Absolut relevant sammenligning hvis vi taler ren banebil, bortset fra at en THP Spider næppe bliver godkendt på en almindelig trackday, i modsætning til Caterham som er typegodkendt.
Et par forlygter og en håndbremse og et mellemværende med SKAT, er Caterham´en også på plader 8)

Dbh. Claus
Brugeravatar
ClausA
Ny bruger
Ny bruger

Geografisk sted: Åbyhøj
Medlemsnummer: 744

Indlægaf jano skrevet 9. mar 2020, 10:50

Jeg er ikke i tvivl om at markedet for originale biler er større end for modificerede.

Du skal kun modificere for din egen skyld, forvent ikke at få pengene igen ved salg.

Det samme gælder for dyre køkkener og badeværelser i huse.
Jano
Love the smell of Crossflow in the morning.
Brugeravatar
jano
Superbruger
Superbruger

Geografisk sted: Bagsværd
Medlemsnummer: 430

Tilbage til Biler