Girling 5/8” hovedcylinder søges

Forumregler
I dette forum er det kun tilladt for medlemmer at oprette emner. Ikke-medlemmer kan dog læse dem.
Kun ikke komerciellt salg er tilladt. Krav til annoncen er en tydelig beskrivelse af det der sælges samt at prisen nævnes.
Indlæget vil være tilgængeligt i 6 måneder fra første indlæg. Hvis det tilbudte ændrer status, f.eks. bliver solgt, er det tilladt at skrive solgt i emnefeltet.

Girling 5/8” hovedcylinder søges

Indlægaf Gert N skrevet 11. sep 2018, 17:00

Jeg har monteret en meget stram 7.25” kobling i min TC syver.
Samtidig installeret en koncentrisk slavecylinder. Den nuværende hovedcylinder er 0,7” og faktisk kan man overtræde den :shock: Samtidig er den hård som sten, så jeg håber at en derude har en 5/8” Girling med lille reservoir liggende :?
Gert N Risskov
24255818
Brugeravatar
Gert N
Ny bruger
Ny bruger

Geografisk sted: Risskov - Århus
Medlemsnummer: 606

Re: Girling 5/8” hovedcylinder søges

Indlægaf claus garde skrevet 14. sep 2018, 16:04

Hej Gert
Et godt råd : Køb en ny, helst en n.o.s.
De nyfremstillede ersatz dele alt for ofte er af dubiøs kvalitet ( efter egen erfaring : uanset den ellers velanskrevne leverandørs anprisninger )

En gammel cylinder vil meget ofte være slidt i honingen. Du kan naturligvis prøve om den vil fungere tilfredsstillende med nye dele , men Du kan ikke hone den med godt resultat .
Alternativt kan en gammel cylinder fores med en bøsning. Det tilbydes også her i DK.
( med mindre man selv har en drejebænk :-) )

:-) C
Brugeravatar
claus garde
Ny bruger
Ny bruger

Geografisk sted: Holte
Medlemsnummer: 20

Indlægaf Gert N skrevet 19. sep 2018, 17:13

Hej Claus.
Du har formentlig en pointe mht. Kvaliteten af visse “kopier” af Girling. Selv de nuværende Girling leverede cylindre har eksempelvis en ringere overfladefinish. Og der er flere no name kopier.
Imidlertid er der også flere meget seriøse leverandører af cylindre som har samme grænseflade mål som Girling. (Willwood, Tilton, obp) En ny Girling koster 60£ -en obp 40£, og en no name 30 (ex. fragt), så det er ikke prisen der skal afholde mig fra at vælge den rigtige løsning.
Interessant at du nævner foringen! Jeg har jo en 0,7”, som jeg gerne vil have til en 0,625” Yderligere er min nuværende monteret med 7/16” afgang, hvor stort set alle nye har 3/8”, så jeg kunne spare bøvlet med at ændre min AN4 banjo og slange til 3/8”.
Har du evt en adresse på en Cylinderservice som har gjort det?

Mvh Gert
Gert N Risskov
24255818
Brugeravatar
Gert N
Ny bruger
Ny bruger

Indlægaf claus garde skrevet 29. sep 2018, 15:51

so sorry, ser først nu din kommentar.
Jeg mener at huske ( hva' det så end er værd ) at der var en beretning fra det vestlige dk.

Hvis jeg selv skulle udføre ville jeg gøre mig store anstrengelser for at finde en præfabrikeret bøsning. Det er ganske overkommeligt at skaffe plads til samme men jeg har forstået at indre finish er meget kritisk. Alle fraråder tiværtifald hjemmehoning.

Find en nos. De er jo derude .

:-) C
Brugeravatar
claus garde
Ny bruger
Ny bruger

Geografisk sted: Holte
Medlemsnummer: 20

Indlægaf mio skrevet 4. okt 2018, 14:41

Jeg kan levere 5/8 hovedcylinder og et ordentligt central udrykket koblingscylinder så er der ikke yderligere problemer med selv hårde race koblinger.
Mvh Michael
MIO Engineering
28223344
Brugeravatar
mio
Aktiv bruger
Aktiv bruger

Geografisk sted: København
Medlemsnummer: 90

Indlægaf Gert N skrevet 5. okt 2018, 23:38

IMG_1998.JPG
Jeg har i mellemtiden købt og monteret en 5/8" OBP cylinder, og den ser godt ud for alt hvad jeg kan se, uden at jeg har skilt den helt ad. Bedre finish end en org. Girling.
Og Michael, jeg har godt set du har lavet en koncentrisk slavecylinder. Der er faktisk i dag flere inkl. Burton der tilbyder tilsvarende fine løsninger. Men for mit vedkommende er det flere år siden jeg lavede min pba af en amerikansk cylinder, der er lavet til Ford og passer til min AP 7,25" trykplade. Jeg har så blot tegnet/fræset en adapter der passer på Type 9 endeflangen. Trykpladen købte jeg brugt og det var en 414Nm spec.(3500-4100 N release tryk :shock: ) selvom jeg godt kunne have nøjedes med mellem versionen. TwinCamen lige målt til 243Nm. Jeg har så sat en Helix organisk plade i med fjederindlæg, for at tage bare lidt af de slag der kunne komme. Der er nok at optimere på endnu :wink:
Men nu er det snart vintertid, og der mangler indtræk, stryrtbøjle o.a. - Det har også kun varet 5-6år :roll:
Vedhæftede filer
IMG_0031Comp.JPG
Gert N Risskov
24255818
Brugeravatar
Gert N
Ny bruger
Ny bruger

Tilbage til Reservedele