Gaskabel indvendig wire Lotus Turbo Esprit 1982

Forumregler
I dette forum er det kun tilladt for medlemmer at oprette emner. Ikke-medlemmer kan dog læse dem.
Kun ikke komerciellt salg er tilladt. Krav til annoncen er en tydelig beskrivelse af det der sælges samt at prisen nævnes.
Indlæget vil være tilgængeligt i 6 måneder fra første indlæg. Hvis det tilbudte ændrer status, f.eks. bliver solgt, er det tilladt at skrive solgt i emnefeltet.

Gaskabel indvendig wire Lotus Turbo Esprit 1982

Indlægaf Thi skrevet 28. mar 2023, 15:36

Lotus Turbo Esprit 1982:
Hej alle:)
Kan man købe gaskabel det indvendige, kun wireren til Lotus Turbo Esprit 1982 i dk, eller er det England man skal købe det?
Bh.
Søren
Brugeravatar
Thi
Ny bruger
Ny bruger
 
Indlæg: 5
Tilmeldt: 6. okt 2022, 23:08
Medlemsnummer: 0

Re: Gaskabel indvendig wire Lotus Turbo Esprit 1982

Indlægaf elansprintman skrevet 28. mar 2023, 18:55

Må jeg foreslå, at du køber et langt kabel til en racercykel, snupper inderkablet, som er meget fintrådet og dermed fleksibelt, korter det af i den rigtige længde, lodder enderne, så det ikke trevler, og monterer nogle kabelnipler med låseskrue. En velassorteret cykelhandler skulle kunne levere delene. Til at betale og på lager mange steder.
For eksempel hos THansen, kabler: http://www.thansen.dk/cykel/reservedele ... 351316222/
Nippelskruer: http://www.thansen.dk/scooter-mc/motorc ... lsrc=aw.ds
Hvis det kniber med at få fat på delene, kan Sogreni her på forummet sikkert hjælpe.
Mvh,
Victor
Brugeravatar
elansprintman
Aktiv bruger
Aktiv bruger
 
Indlæg: 29
Tilmeldt: 8. maj 2009, 19:56
Geografisk sted: Gentofte
Medlemsnummer: 129

Re: Gaskabel indvendig wire Lotus Turbo Esprit 1982

Indlægaf soren skrevet 28. mar 2023, 19:48

Hej Søren.

Jeg har det hele, og du behøver ikke købe et komplet kabel, barer inderwireren og du skal, for en sikkerheds
skyld købe til en tandem eller transportcykel, så er du ret sikker på at den er lang nok.
Grunden til at jeg ikke svarede allerede igår er at jeg er bortrejst og først er tilbage midt April.
Jeg har jo også selv en Turbo Esprit men har aldrig haft brug for at `udforske´speederkabel nærmere (min kører ikke på gas :) ), så hvis du vælger at besøge mig (SÖGRENI, Skt. Pederstræde 30 1453 Kbh. K.) så vil det være smart at medbringe det gamle og, hvis du stadig har dem, kabelenderne.

Hilsen Søren S.
Brugeravatar
soren
Superbruger
Superbruger
 
Indlæg: 324
Tilmeldt: 17. jan 2009, 23:10
Geografisk sted: København K.
Medlemsnummer: 351

Re: Gaskabel indvendig wire Lotus Turbo Esprit 1982

Indlægaf elansprintman skrevet 28. mar 2023, 21:32

Tip:
Når gaskablet justeres, vil det være en god idé under fuld nedtrædning af speederen at sørge for, at stoppet under speederen rammes lige inden gasspjældet i spjældhuset når stoppet.
Så undgår man nemlig at speederkablet overstrækkes, hvorved speederkablet vil holde meget længere.
God fornøjelse med projektet.
Mvh, Victor
Brugeravatar
elansprintman
Aktiv bruger
Aktiv bruger
 
Indlæg: 29
Tilmeldt: 8. maj 2009, 19:56
Geografisk sted: Gentofte
Medlemsnummer: 129

Re: Gaskabel indvendig wire Lotus Turbo Esprit 1982

Indlægaf Thi skrevet 19. mar 2024, 10:27

elansprintman skrev:Må jeg foreslå, at du køber et langt kabel til en racercykel, snupper inderkablet, som er meget fintrådet og dermed fleksibelt, korter det af i den rigtige længde, lodder enderne, så det ikke trevler, og monterer nogle kabelnipler med låseskrue. En velassorteret cykelhandler skulle kunne levere delene. Til at betale og på lager mange steder.
For eksempel hos THansen, kabler: http://www.thansen.dk/cykel/reservedele ... 351316222/
Nippelskruer: http://www.thansen.dk/scooter-mc/motorc ... lsrc=aw.ds
Hvis det kniber med at få fat på delene, kan Sogreni her på forummet sikkert hjælpe.
Mvh,
Victor


Beklagter sent svar. Mange tak
Brugeravatar
Thi
Ny bruger
Ny bruger
 
Indlæg: 5
Tilmeldt: 6. okt 2022, 23:08
Medlemsnummer: 0

Re: Gaskabel indvendig wire Lotus Turbo Esprit 1982

Indlægaf Thi skrevet 19. mar 2024, 10:28

Mange tak allesammen, for jeres hjælp. Meget brugbar information
Bh.
Søren
Brugeravatar
Thi
Ny bruger
Ny bruger
 
Indlæg: 5
Tilmeldt: 6. okt 2022, 23:08
Medlemsnummer: 0


Tilbage til Reservedele

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 7 gæster