Købes: Ventilmanchetter, Rover K

Forumregler
I dette forum er det kun tilladt for medlemmer at oprette emner. Ikke-medlemmer kan dog læse dem.
Kun ikke komerciellt salg er tilladt. Krav til annoncen er en tydelig beskrivelse af det der sælges samt at prisen nævnes.
Indlæget vil være tilgængeligt i 6 måneder fra første indlæg. Hvis det tilbudte ændrer status, f.eks. bliver solgt, er det tilladt at skrive solgt i emnefeltet.

Købes: Ventilmanchetter, Rover K

Indlægaf deepo skrevet 30. okt 2023, 19:57

Topstykket på min Elise er blevet planet, og skal have nye ventilmanchetter.
Det er Lotus reservedelsnummer A111E6171S "Spring Seat/Stem Seal"

Jeg kunne selvfølgelig bestille 16 fra UK, men hvis nu nogen lå inde med dem, så var det nok både hurtigere og nemmere.
Brugeravatar
deepo
Superbruger
Superbruger
 
Indlæg: 243
Tilmeldt: 17. apr 2013, 15:51
Geografisk sted: Nibe
Medlemsnummer: 670

Re: Købes: Ventilmanchetter, Rover K

Indlægaf Kasper skrevet 1. nov 2023, 18:25

Hej Mogens,

Jeg har ikke olietyvene liggende, og kan kun pege på lrparts.dk og Elise shop udenfor UK.

Har du haft HGF siden du har fået planslebet topstykket?

Mvh,
Kasper
Brugeravatar
Kasper
Superbruger
Superbruger
 
Indlæg: 545
Tilmeldt: 30. jul 2006, 16:21
Geografisk sted: Aarhus
Medlemsnummer: 660

Re: Købes: Ventilmanchetter, Rover K

Indlægaf deepo skrevet 2. nov 2023, 01:12

Kasper skrev:Hej Mogens,

Jeg har ikke olietyvene liggende, og kan kun pege på lrparts.dk og Elise shop udenfor UK.

Har du haft HGF siden du har fået planslebet topstykket?

Mvh,
Kasper


Ja, det er blevet sværere efter Brexit...

Da jeg kom hjem med den fra England for 10 år siden, og fik lært den nærmere at kende, var der en lille smule mayonnaise fra olie i ekspansionsbeholderen. Ikke nok til at den hverken brugte olie eller vand. Men nok til at jeg ikke var helt tryg ved den.
Så gik der vel et par år, inden jeg fik mig taget sammen til at få skiftet toppakningen 1. gang, men det hjalp ikke, men blev heller ikke værre.
Og så gik der vel nogle år igen, før jeg nu igen tog mig sammen til at få skiftet toppakningen igen.
I mellemtiden fik vi testet alt muligt, dvs. tryksat oliekøleren, undersøgte kompression og noget olietåge der skulle kunne afsløre om cylindrene var utætte.
Men intet af det afslørede noget.
Denne gang var min mekaniker proaktiv, og fik topstykket målt, og det afslørede så at topstykket ikke var plant. Jeg har ikke hørt hvor meget det var galt.

Jeg har her til aften bestilt ventilmanchetter fra Bell & Colvill.

Nu håber jeg der kommer styr på problemet.
Brugeravatar
deepo
Superbruger
Superbruger
 
Indlæg: 243
Tilmeldt: 17. apr 2013, 15:51
Geografisk sted: Nibe
Medlemsnummer: 670


Tilbage til Reservedele

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 38 gæster