Værksted

Her kan du lave et link til det værksted, der reparerede din bil til UG eller den forhandler, der skaffede stumperne til den.

Værksted

Indlægaf serefaras skrevet 13. jun 2014, 00:30

Jeg har lige fået en Lotus Elite-74. Den kører fint, men har mindre mangler, jeg gerne vil have fixet.. Nogle gode værksteder i kan anbefale!!
Brugeravatar
serefaras
Ny bruger
Ny bruger
 
Indlæg: 3
Tilmeldt: 28. jan 2014, 23:14
Geografisk sted: København N.
Medlemsnummer: 672

Re: Værksted

Indlægaf TheRealStig skrevet 13. jun 2014, 20:39

Æææh, hvor i landet og hvilke mangler?
Brugeravatar
TheRealStig
Superbruger
Superbruger
 
Indlæg: 470
Tilmeldt: 30. maj 2007, 23:03
Geografisk sted: Saunte
Medlemsnummer: 574

Re: Værksted

Indlægaf serefaras skrevet 15. jun 2014, 23:20

I Københavnsområdet/Sjælland.
Jeg ville gerne have lavet lygterne. De lukker ikke ned. derudover er Generatoren er lige gået..
Brugeravatar
serefaras
Ny bruger
Ny bruger
 
Indlæg: 3
Tilmeldt: 28. jan 2014, 23:14
Geografisk sted: København N.
Medlemsnummer: 672

Re: Værksted

Indlægaf Tonny KP skrevet 16. jun 2014, 00:50

Hej,
Tillykke med Eliten.
Det er mit indtryk at du ikke er så bekendt med Eliten og dens luner og måske ikke så vild med at forsøge at lave noget selv.
Jeg har selv en Elite fra 74 som jeg er ved at renovere (nu på femte år) og har derfor læst en hel del og selvfølgelig snakket med en del klubmedlemmer om bilen, så jeg kender efterhånden alle hjørner og kroge. Desværre bor jeg i Ebeltoft og kommer sjældent til Sjælland. Skulle du komme forbi Ebeltoft med bilen er du velkommen.
Lige lidt kommentarer vedrørende lygterne:
En klassisk fejl på Eliten og et af de hyppige klagepunkter er at lygter "popper" op utilsigtet, oftest nå bilen står stille (motoren er slukket). Fejlen skyldes at der er en læk i vacuum systemet. En fjeder trykker lygterne op og vacuum trækker dem ned. Hvis de overhovedet ikke går ned, så er der en kraftig læk i systemet eller vacuum akturatorerne er defekte (sandsynligvis tæret). Oftest vil lygterne gå op efter noget tids stilstand pga en mindre læk som kan være svær at finde. Brugte dele kan findes hos Lotusbits.com og nye dele hos sjsportscars.co.uk
Generatoreren er let at komme til og derfor let at skifte. Her kan en auto elektriker sikkert hjælpe med at finden en der passer, men ellers vil jeg igen anbefale at bestille en hos lotusbits.com. Alt efter hvilken model og udstyr bilen har så er der forskellige typer. Har din bil aircondition? Er den fra Europa eller USA?
Der er flere klubmedlemmer i dit område med Eliter, som sikkert gerne vil hjælpe med råd.
Send mig evt. en intern mail så kan vi jo diskutere lidt of-line.

VH
Tonny
Lotus Elite 503
tonnykp.dk
Brugeravatar
Tonny KP
Aktiv bruger
Aktiv bruger
 
Indlæg: 42
Tilmeldt: 27. jun 2008, 00:36
Geografisk sted: Djursland
Medlemsnummer: 576

Re: Værksted

Indlægaf Seven7 skrevet 17. jun 2014, 23:00

Hej

Generatoren kan du få renoveret hos dette firma http://www.longislandtechnic.dk/
Tlf 62562240 Henning der har firmaet er selv medlem af klubben.

MVH

Tore
Brugeravatar
Seven7
Hyppig bruger
Hyppig bruger
 
Indlæg: 182
Tilmeldt: 23. jan 2006, 23:04
Geografisk sted: odense SV
Medlemsnummer: 114

Re: Værksted

Indlægaf Frederik Rygaard skrevet 29. maj 2018, 21:18

Tak for gode råd, Tonny. De hjemmesider med reservedele er meget anvendelige.

Serefaras jeg har sendt dig en pb for at høre, om du fandt en god mekaniker til din Elite.

Vh.
Frederik - har lige købt en Elite
Brugeravatar
Frederik Rygaard
Ny bruger
Ny bruger
 
Indlæg: 1
Tilmeldt: 17. maj 2018, 13:51
Medlemsnummer: 0

Re: Værksted

Indlægaf TheRealStig skrevet 29. maj 2018, 21:44

Det anbefales at lave et seperat vacuumsystem inkl. buffertank adskildt af en kontraventil. Der findes beskrivelser på nettet. Lotusbits har en tank og sikkert også slanger, kotraventil og T-stykke. Du kan kigge forbii Saunte/Hornbæk. Jeg er ved at renovere en Elite ‘75.
Brugeravatar
TheRealStig
Superbruger
Superbruger
 
Indlæg: 470
Tilmeldt: 30. maj 2007, 23:03
Geografisk sted: Saunte
Medlemsnummer: 574


Tilbage til Værksteder, forhandlere m.v.

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 2 gæster