Første besøg? FAQ? Hvordan gør jeg? (bl.a. hjælp til login!)

Indlæg i dette forum vises på klubbens kalender. Du er velkommen til at reklamere for et arrangement, såfremt du mener det har interesse for klubmedlemmerne. Husk at angive dato/tidspunkt.

Første besøg? FAQ? Hvordan gør jeg? (bl.a. hjælp til login!)

Indlægaf Administrator skrevet 22. jan 2006, 13:51

FAQ (Frequently Asked Questions)
Hvis du er i tvivl om, hvordan en bestemt funktion på hjemmesiden fungerer, så brug menupunktet 'FAQ'. Her vil du finde svar på mange af nybegynder-spørgsmålene, men også hjælp til de mere langhårede funktioner. Da hjemmesiden er baseret på et standardprogram, er FAQ-funktionen en beskrivelse af det mest grundlæggende eller standardfunktionerne i systemet.

I det efterfølgende vil jeg prøve at skrive en hjælp til de funktioner der findes på netop Lotus Klub Danmark's hjemmeside, altså hvordan vi bruger standardfunktionerne. Skulle det ikke være nok, så send en mail på mail@lotusklub.dk, så skal jeg prøve at hjælpe.

Denne tekst opdateres løbende, efterhånden som forklaringer viser sig nødvendige. Så hvis du kommer i problemer, så check lige om der evt. skulle være skrevet om det siden sidst du kiggede her. :)
[hr]
Hjælp til login
Medlemslogin og -password fra den gamle side virker ikke mere.
På den nye er der lavet lidt om på systemet, idet du selv skal oprette dig som bruger på siden.

1. Vælge 'Opret bruger' i menubjælken øverst på siden. Find derefter selv på et brugernavn og kodeord. Du behøver ikke at være medlem af klubben for dette. Inden du oprettes fuldt ud, skal du godkendes af sidens administrator; der går normalt en dags tid med dette.
Du skal være oprettet som bruger for at kunne skrive på siden, og husk i øvrigt at logge ind ved hvert besøg, da nye emner siden sidste besøg så vil blive markeret. Du kan også bede programmet om at logge dig automatisk ind ved hvert besøg.

2. Hvis du yderligere er medlem af Lotus Klub Danmark, så husk også at ansøge om udvidede medlemsrettigheder til siden (se nedenfor). Det er en betingelse for at kunne se alle indlæg og medlemskalenderen.
[hr]
Skal jeg tilmeldes som Gæst, Bruger eller Medlem?
Når du besøger denne hjemmeside for første gang vil du blive kategoriseret som Gæst, dvs. at:
Du har ikke mulighed for at oprette emner, links, billeder, m.v. og kan kun læse generelle ting om klubben. Du er dog altid meget velkommen til at kontakte os på mail@lotusklub.dk.

Først når du opretter dig med brugernavn og kodeord (og efterfølgende godkendes af sidens administrator) er du registreret som Brugerher på siden. Du kan nu læse de fleste emner og selv oprette nye. Der vil dog stadig være enkelte forums som kun er for betalende medlemmer af Lotus Klub Danmark.

Når du er registreret bruger, kan du - hvis du er medlem af Lotus Klub Danmark - via menupunktet 'Grupper' få tildelt status som Medlem. Det er vigtigt, at du gør det, for kun på den måde kan du læse de forums som er forbeholdt medlemmerne af Lotus Klub Danmark. Det er også kun medlemsgruppen, der kan vedhæfte filer til indlæggene eller lægge fotos i vores Fotoalbum.
[hr]
Sådan skriver du et indlæg på hjemmesiden
Når du vil oprette et nyt indlæg eller svare på et eksisterende, skal du vælge 'Forum' i menubjælken.

Der vises nu en række Forum, f.eks. 'Lotus Klub Danmark', 'Kun for medlemmer', 'Spørgsmål / kommentarer' m.m. Disse er igen opdelt i underkategorier. Vælg nu den kategori/underkategori der passer til det du ønsker at skrive om.

Med knappen 'Nyt Emne' kan du oprette et nyt emne.
1. Husk en sigende overskrift (altså ikke bare 'hjælp!' eller 'motor' men f.eks. hellere 'Hjælp til motorjustering behøves').
2. Fortsæt ved at skrive selve beskeden, og derefter trykke på knappen 'Udfør'.
3. Brug evt. knappen 'Vis prøve' for at se hvordan det skrevne ser ud (man kan i øvrigt altid gå tilbage og ændre sine egne indlæg).

Proceduren for at svare på et indlæg er næsten den samme, her skal man bare starte med at trykke på knappen 'Skriv svar'.

Det er altid en god ide, at sætte flueben i feltet 'Send mail når indlægget besvares', så man automatisk informeres om aktivitet på emnet (Hvis der aldrig er flueben i feltet, kan man under sin brugerprofil vælge funktionen til som standard).
[hr]
Vedhæftede filer i indlæg
Det er muligt at vedhæfte filer (billeder, tekster m.v.) i de skrevne indlæg. Men pga. hackerforsøg er det kun tilladt for de brugere, der hører til medlemsgruppen.
Når man skriver sit indlæg (på normal vis i den hvide tekstboks), kan man længere nede på siden trykke på en knap 'Tilføj en vedhæftet fil'. Siden opdateres, og der er nu kommet en knap 'Gennemse', hvormed man kan finde filen på sin harddisk. Derefter trykkes 'Tilføj vedhæftet fil', og efter lidt tid er filen overført og vil indgå i indlægget.
[hr]
Sådan retter du i din brugerprofil
Alle oprettede brugere kan selv rette i deres brugerprofil ved at klikke på 'Profil' i den øverste menubjælke.
Bl.a. kan man vælge automatisk at få besked om svar på indlæg, man kan uploade et profilbillede, og man kan rette i email, password og lignende oplysninger.
[hr]
Sådan opretter du en køb-/salgsannonce
Du kan få optaget din annonce ved at oprette et emne med den ønskede tekst. Det gøres under kategorien 'Køb/salg/bytte'. Du kan også sende en mail med den ønskede tekst til mail@lotusklub.dk.

Husk at angive:
1. Om du ønsker at købe eller sælge. Start med f.eks. 'Sælges: ...' i overskriften.
2. En passende og beskrivende annoncetekst samt pris ved salg.
3. Dit medlemsnummer, telefonnummer, emailadresse eller anden kontaktmulighed.

Husk også at slette annoncen igen, når handlen går i orden :!:
(Glemmer du det, vil annoncen automatisk blive fjernet et år efter seneste indlæg til den)

Klubben påtager sig ikke ansvar for trykfejl eller indholdet af annoncerne i øvrigt.
Sidst rettet af pboedker 1. mar 2007, 15:11, rettet i alt 2 gange.
Brugeravatar
Administrator
Administrator
Administrator
 
Indlæg: 42
Tilmeldt: 20. apr 2012, 01:05
Medlemsnummer: 0

Tilbage til Kalender

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 1 gæst

cron